Zakorkowany tunel

Tunel na ul. Żeromskiego, który zapewnia bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi, miał usprawnić ruch w tej części Otwocka. Tymczasem ta ulica oraz jej przedłużenie, czyli ul. Filipowicza, są bardzo często zakorkowane. Winna jest źle zaprogramowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Poniatowskiego

PRZEMEK SKOCZEK

Problem jest największy w porannych i popołudniowych godzinach szczytu. Sznur samochodów ciągnie się niekiedy na kilkaset metrów od skrzyżowania. Zwłaszcza kierowcy jadący od strony Wólki Mlądzkiej na przejazd przez skrzyżowanie czekają w długiej kolejce, która nieraz sięga do ul. Kościuszki, a nawet dalej.

W tej sprawie w ostatnich dniach do naszej redakcji dzwoniło wielu Czytelników. – Od czasu otwarcia nowego tunelu drogowego znacznie wzrósł ruch samochodowy na tym odcinku, w związku z czym pojawiały się korki. Wynika to ze zbyt krótkiego czasu pomiędzy zielonym a czerwonym światłem, co jest nieadekwatne do liczby samochodów, które chcą przejechać przez to skrzyżowanie. Odwrotna sytuacja na tym skrzyżowaniu jest w ciągu ul. Poniatowskiego – tutaj jest długi czas na przejazd, światło zielone pali się i pali, a przecież ruch jest zdecydowanie mniejszy – zwraca uwagę Dorota Balińska, która poprosiła nas o interwencję.

Dodatkowym problemem jest dość wąska budowa skrzyżowania, na którym jedno skręcające w lewo auto potrafi zablokować ruch podczas całej zmiany świateł. W ostatnim czasie zdarzały się również awarie prądu, sygnalizacja w ogóle nie działała, co spotęgowało chaos. Poprosiliśmy o wyjaśnienia Zarząd Dróg Powiatowych, któremu podlegają te ulice.

– Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez konserwatora sygnalizacji świetlnej. Sygnalizacja pracuje w oparciu o program, który obowiązywał od momentu modernizacji linii kolejowej nr 7 i zamknięcia dla ruchu przejazdu kolejowego w ciągu ulic Filipowicza-Żeromskiego, przez co w obecnych warunkach jest on mało wydolny. Po otwarciu tunelu pod linią PKP sygnalizacja powróciła do trybu pełnej akomodacji, jednak program wymaga aktualizacji i przystosowania do bieżącego natężenia ruchu na poszczególnych wlotach – tłumaczy Marcin Kasprzak, zastępca dyrektora ZDP. – Zarząd Dróg Powiatowych zlecił wykonanie nowego programu sygnalizacji świetlnej, który po zatwierdzeniu przez Powiatowego Inżyniera Ruchu Drogowego zostanie wgrany do sterownika odpowiadającego za pracę sygnalizacji – zapewnia zastępca dyrektora ZDP.

Przygotowanie nowego programu i procedury związane z jego uruchomieniem mogą potrwać jeszcze około miesiąca. Kierowcy jak zwykle muszą zatem uzbroić się w cierpliwość…       

One thought on “Zakorkowany tunel

  • 25 maja 2021 o 14:14
    Permalink

    Niepotrzebne jest żadne rondo.

    Po prostu ktoś zmienił czas oświetlenia i jadący ulicą Poniatowskiego mają cały czas zielone. Często stoję na czerwonym od strony Filipowicza i widzę że przez nawet 2 min nie przyjeżdża żadne auto ulicą Poniatowskiego.

    To samo było na światłach w Świdrze. Wiecznie czerwone a od strony kościoła nikt nie jechał. Tyle lat to trwało, że wymyślili drugi most zamiast regulować CZAS włączani/wyłączania świateł na skrzyżowaniu.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.