Zapisz się na debatę o mieście

Jest już dostępny raport o stanie gminy Otwock za rok 2020. Będzie on poddany dyskusji na sesji absolutoryjnej w poniedziałek, 28 czerwca. Mieszkańcy, którzy chcą wziąć udział w dyskusji nad raportem, mogą zgłosić się do piątku, 25 czerwca

SYLWIA WYSOCKA

 

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym do 31 maja prezydent musi przedstawić radnym raport o stanie gminy. Stanowi on zwięzłą informację dla rady miasta i mieszkańców na temat działań podejmowanych przez prezydenta w ubiegłym roku. Te informacje mogą służyć mieszkańcom jako źródło wiedzy o funkcjonowaniu samorządu gminnego, a także być podstawą do prowadzenia dialogu na temat kierunków poprawy funkcjonowania i rozwoju miasta w przyszłości.

Otwocki raport za 2020 rok, który w wersji elektronicznej jest dostępny na stronie internetowej urzędu miasta (www.otwock.pl), zawiera 24 części. Znalazły się wśród nich takie zagadnienia jak: polityka, programy i strategie realizowane przez Otwock, demografia miasta, finanse, Otwocki Budżet Obywatelski, stan mienia komunalnego, spółki z udziałem gminy i samorządowe jednostki budżetowe, edukacja, oświata, inwestycje i fundusze zewnętrzne, gospodarka przestrzenna, współpraca z miastami partnerskimi, ochrona środowiska, kultura, sport i rekreacja, współpraca z miastami partnerskimi, informacja o działalności Miejskiej Rady Seniorów oraz rozdział poświęcony COVID-19.

Raport rozpatrzy rada miasta podczas sesji, na której jest podejmowana tzw. uchwała absolutoryjna. Nad przedstawionym dokumentem przeprowadza się debatę, w której oprócz radnych mogą uczestniczyć również chętni mieszkańcy. Trzeba to jednak wcześniej zgłosić. Osoba, która chciałaby zabrać głos, musi złożyć do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami – w przypadku Otwocka, czyli miasta powyżej 20 tysięcy mieszkańców – co najmniej 50 osób. Mieszkańcy, którzy dopełnią tego obowiązku, będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia do przewodniczącego rady. W debacie może uczestniczyć 15 mieszkańców, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

Zgłoszenia będą przyjmowane do piątku, 25 czerwca do godz. 16, a sama sesja odbędzie się w poniedziałek, 28 czerwca. Formularz zgłoszenia, na którym trzeba zebrać wymagane co najmniej 50 podpisów, jest dostępny na stronie internetowej miasta oraz w budynku B (w okienku do składania dokumentów).

Mieszkańcy, którzy złożą zgłoszenia, w dniu sesji przed godz. 16 otrzymają  link do udziału w transmisji online, w związku z panującą sytuacją epidemiczną sesja odbędzie się w trybie zdalnym. Link do spotkania zostanie przesłany za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.