Do Kołbieli wrócą drogowcy

Aż dziewięć firm chce budować obwodnicę Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50. Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jeszcze w tym roku ma być podpisana umowa z wykonawcą, a nową trasą pojedziemy wiosną 2025 roku.

IGOR NOWACKI

Przejazd przez Kołbiel przez dekady podnosił ciśnienie kierowców podróżujących na trasie Lublin – Warszawa. Sytuacja zmieniła się w lipcu 2020 roku, gdy w pełni otworzono zachodni fragment obwodnicy Kołbieli. Wykonano ją w ramach budowy trasy S17. Niestety nadal problemem są tysiące samochodów, które codziennie przejeżdżają przez sam środek miejscowości krajową pięćdziesiątką będącą drogą tranzytową łączącą wschodnią i zachodnią część Europy. Dlatego GDDKiA zdecydowała o budowie tzw. północnego fragmentu obwodnicy przebiegającej w ciągu drogi krajowej nr 50.

W piątek, 13 sierpnia drogowcy dowiedzieli się, ile może kosztować ta inwestycja. GDDKiA przeznaczyła na inwestycję dokładnie 381 mln 916 tys. 132 zł 83 gr. O kontrakt bije się dziewięć firm i konsorcjów drogowych. Złożone oferty znajdują się w przedziale od 341,9 mln zł do 510,9 mln zł. Trzy z nich mieszczą się w kwocie zarezerwowanej przez drogowców. Według planów obwodnica będzie miała 11,3 km długości.

– Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji i wybudowanie drogi. Planowana obwodnica będzie przebiegać po północnej stronie miejscowości, przez tereny powiatu otwockiego (w gminie Kołbiel) i powiatu mińskiego (w gminie Mińsk Mazowiecki). Powstaną dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu – informuje na swojej stronie internetowej mazowiecki oddział GDDKiA.

Północna część obwodnicy (w ciągu drogi nr 50) będzie przecinać się z jej zachodnią częścią (w ciągu trasy S17). Węzeł drogowy do obsługi ruchu w tym miejscu jest już wybudowany (powstał w ramach budowy S17), ale nie jest w pełni użytkowany.

Według planów GDDKiA umowa z wykonawcą, który zaprojektuje i wykona roboty drogowe, ma być podpisana w IV kwartale tego roku. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosków o ZRID-y do 12 miesięcy od daty podpisania umowy). Zakończenie prac przewidywane jest wiosną 2025 roku. 

 

Oferty

  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 341 mln 940 tys. zł
  • Budimex – 344 mln 866 tys. 354 zł 50 gr
  • Polaqua – 349 mln 401 tys. 993 zł 3 gr
  • Strabag – 382 mln 376 tys. 100 zł 21 gr
  • Mostostal Warszawa – 390 mln 828 tys. 22 zł 62 gr
  • Konsorcjum: Mirbud (lider konsorcjum), Kobylarnia – 426 mln 999 tys. 999 zł 99 gr
  • Mota-Engil Central Europe – 442 mln 631 tys. 351 zł 1 gr
  • Konsorcjum firm: UNIBEP (lider konsorcjum), } Budrex – 459 mln 453 tys. 441 zł 85 gr
  • Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska (lider konsorcjum) i Aldesa Construcciones – 510 mln 924 tys. 42 zł 48 gr

3 thoughts on “Do Kołbieli wrócą drogowcy

  • 24 sierpnia 2021 o 02:18
    Permalink

    Oby tam tedy pobiegła duża obwodnica Warszawy

    Odpowiedz
    • 24 sierpnia 2021 o 21:44
      Permalink

      To byłoby najlepsze, ale OAW ma mieć ponoć po trzy pasy ruchu w każdą stronę i być autostradą (chodzi o odcinek przebiegający przez powiat otwocki), a obwodnica Kołbieli ma mieć tylko po dwa pasy ruchu w każdą stronę, bez rezerwy na trzecie pasy, w dodatku ma mieć klasę drogi głównej ruchu przyspieszonego, a nie autostrady. Możliwe, że GDDKiA chce wybudować i obwodnicę Kołbieli GP 2×2, i OAW (obwodnicę aglomeracji warszawskiej) klasy A o przekroju 2×3.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.