Z biletem na kebab?

Otwocki urząd planuje wyznaczenie dwóch nowych stref płatnego parkowania – na kolejnym fragmencie ul. Karczewskiej oraz na ul. Kupieckiej, gdzie jak dotąd płatna jest tylko część parkingu. Radni mają jednak pewne wątpliwości

Przemek Skoczek

 

Strefy płatnego parkowania, które obowiązują w Otwocku w wybranych miejscach od sierpnia 2020 roku, rozwiązały nieco problemy z parkowaniem w centrum miasta. Kierowcy nadal bardzo odczuwają brak wystarczającej liczby parkingów. Lista tych newralgicznych miejsc jest długa, a odpowiedzią miasta ma być nowa uchwała, o której w ubiegłym tygodniu rozmawiali radni z komisji zdrowia i spraw społecznych.

 Najważniejszą zmianą są dwie dodatkowe strefy płatnego parkowania. O potrzebie stworzenia jednej z nich, na ul. Kupieckiej, niedawno pisaliśmy. – Nowe parkomaty zostały już zamontowane w dwóch lokalizacjach. Jeden znajduje się na parkingu przy ul. Karczewskiej, gdzie jest ciąg pawilonów handlowych, a drugi po południowej stronie ul. Kupieckiej, gdzie dotychczas był tylko jeden parkomat. Po jego uruchomieniu opłaty za parking będą obowiązywały już na całym parkingu przy ul. Kupieckiej po stronie pawilonów handlowych. Strefa płatnego parkowania w tych dwóch nowych lokalizacjach zacznie obowiązywać od grudnia. Konkretny termin będzie znany pod koniec listopada – poinformowała „Linię” Aleksandra Czajkowska z biura prasowego urzędu miasta.

Podczas czwartkowej komisji radni mieli jednak pewne wątpliwości. Przypomnieli, że wcześniejsze ustalenia były inne. Przede wszystkim jednak części z nich nie podoba się to, że zostali przez urząd postawieni przed faktem. – Mam pytanie: kto podejmuje decyzje o wyznaczeniu nowych miejsc? Przecież to my jako radni mamy o tym zadecydować, tymczasem parkomaty już stoją, choć nie ma na nie jeszcze zgody rady miasta – podkreślił radny Marcin Michalczyk.

– Decyzję podjął nasz wydział wraz z prezydentem Otwocka na podstawie analiz. Cały czas monitorujemy sytuację w mieście, widzimy, które parkingi są najbardziej oblężone. Ponadto w sprawie tych dwóch miejsc mieliśmy wiele zgłoszeń od mieszkańców – wyjaśniała Karolina Wojnicz, zastępca naczelnika wydziału gospodarki komunalnej.

Radny Michalczyk nie odpuszczał. – Przypominam jednak, że były ustalenia komisji, uzgodniliśmy wspólnie pewne decyzje. Zdjęliśmy, mówiąc kolokwialnie, niektóre lokalizacje, m.in. ulice Kościelną, Warszawską i jednokierunkowy fragment Karczewskiej przy banku. Z urzędu dostaliśmy deklarację, że teraz nie ma środków, ale jak się pojawią, to te wymienione miejsca zostaną objęte strefą w pierwszej kolejności. Przy innej okazji była też mowa o potrzebie uporządkowania obecnego bałaganu, którego przykładem jest choćby ul. Andriollego, gdzie po jednej stronie mieści się strefa płatna, po drugiej nie. Byliśmy zgodni co do tego, że to trzeba poprawić. Tymczasem nagle dowiadujemy się o dwóch zupełnie innych miejscach i że tam już stoją parkomaty. Zrobiono to z pominięciem komisji. Zgadzam się, że na ul. Kupieckiej i ul. Karczewskiej parkomaty są potrzebne, ale wyszło to nie po kolei. Uważam, że to trochę lekceważenie komisji – ocenił radny Michalczyk. Podobne zdanie wyraził radny Arkadiusz Krzyżanowski.

– Jak widać, problem parkowania w Otwocku jest duży i trzeba się nim porządnie zająć. Myślę, że w przyszłorocznym budżecie zabezpieczymy pieniądze nie na dwa, ale co najmniej pięć nowych parkometrów i wyznaczymy nowe płatne strefy. W przyszłym miesiącu zbierze się nowa komisja, która skupi się całkowicie na tym temacie – zaproponował Marcin Kraśniewski, przewodniczący komisji zdrowia i spraw społecznych.

Radny Andrzej Sałaga zwrócił także uwagę na zapis mówiący o zwolnieniu z opłat parkingowych posiadaczy karty N+ (rodzin z niepełnosprawnym dzieckiem). Według twórców uchwały mogliby oni nieodpłatnie korzystać ze wszystkich płatnych miejsc. Radni nie byli tu jednomyślni, ale ostatecznie nie wyrazili na to zgody i posiadacze kart N+ będą mogli korzystać bez opłat tylko z miejsc oznaczonych kopertami, które są zarezerwowane właśnie dla niepełnosprawnych.

Mimo tych wątpliwości uchwała została pozytywnie zaopiniowana, choć nie wszyscy radni byli przekonani. Sześciu z nich głosowało za jej przyjęciem, ale aż siedmiu radnych wstrzymało się od głosu. Ostateczna decyzja zapadnie na najbliższej sesji rady miasta w listopadzie.

5 komentarzy do “Z biletem na kebab?

  • 8 listopada 2021 o 15:45
    Permalink

    To bardzo ciekawa filozofia, stawiamy parkometr i rozwiązuje on problem z parkowaniem, w cudowny sposób przybywa miejsc do parkowania zgodnie z oczekiwaniami kierowców.
    To mam kilka równie genialnych pomysłów.
    Obejmijcie całe miasto strefą płatnego parkowania i niech opłaty będzie można wnosić tylko i wyłącznie w kasie Urzędu Miasta w godzinach najlepiej nocnych.
    Albo ustawcie przed wjazdem do miasta tablicę z napisem „Otwock miasto bez możliwości parkowania” wtedy rozwiążecie problem parkowania w 110%.
    Chcecie rozwoju miasta a miejsc parkingowych jest coraz mniej, jak żyć w Otwocku bez auta? Zobaczcie co się dzieje przed godziną 7 na parkingach przed PKP, oba zapchane. Nie każdy ma 5min spacerkiem na stację,
    Jak jest skomunikowane miasto? Jakie i jak często jeżdżą autobusy przez główne ulice np. Karczewską, Andriollego, Batorego, Kraszewskiego, Okrzei, Samorządową, Reymonta, Żeromskiego? Jeden autobus na godzinę albo wcale, to jest komunikacja? To kpina z mieszkańców.
    A może zaraz pochwalicie się bezpłatnymi miejscami parkingowymi dla elektryków?

    Odpowiedz
    • 9 listopada 2021 o 08:05
      Permalink

      Cytat z filmu ,,Piłkarski poker,, kasa misiu ,kasa.

      Odpowiedz
  • 8 listopada 2021 o 17:00
    Permalink

    Postawcie parkomat w dziurze, jak będzie lądował helikopter to go skasujecie

    Odpowiedz
  • 8 listopada 2021 o 20:56
    Permalink

    Mam troje małych dzieci i mieszkam na peryferiach. Już teraz wybranie się samochodem do centrum, żeby coś załatwić, jest drogą przez mękę. A tu na prawo i lewo dostawiają parkomaty, żeby ludziom jeszcze utrudnić życie. Lepiej by się wzięli za remonty dróg, bo jest dramat, a nie tylko patrzą, jak nas ograbić.

    Odpowiedz
  • 9 listopada 2021 o 10:24
    Permalink

    A lada moment będzie płacz, że jak ktoś ma samochód to zakupy jedzie do Warszawy. Jak w Otwocku zostaną tylko dyskonty i sieciówki, to się Rada będzie zastanawiać na kim tu zarabiać. Komunikacja miejska to żart, więc najlepiej dorzucić opłat za parkowanie. Zwłaszcza „Aleja Kebabów” to wspaniałe miejsce – tam rotacja samochodów była ogromna, teraz będzie jeszcze większa blokując płynny przejazd ulicą Karczewską.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.