Obwodnica coraz bliżej

Obwodnica Kołbieli ma być gotowa w drugim kwartale 2025 roku. 3 grudnia podpisano umowę o wartości ok. 342 mln zł na zaprojektowanie i budowę obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 50

Wykonawcą inwestycji jest PUT Intercor. Jego zadaniem jest opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji i wybudowanie drogi. Najpóźniej 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy wykonawca ma złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Trasa o długości 11,3 km będzie przebiegać przez tereny powiatów otwockiego (gmina Kołbiel) i mińskiego (gmina Mińsk Mazowiecki).

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. GDDKiA informuje, że ponad 11-kilometrowy odcinek nowej trasy powstanie zgodnie z parametrami ustalonymi dla drogi głównej ruchu przyspieszonego.

Najistotniejszym efektem budowy obwodnicy Kołbieli będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miejscowości, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 50.

Przypomnijmy, że 30 kwietnia ogłoszono przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kołbieli. Najkorzystniejszą ofertę wybrano 29 września.

Wcześniej, w wakacje 2020 roku, oddano do użytku trasę S17, która omija Kołbiel po zachodniej stronie.

BM

2 komentarze do “Obwodnica coraz bliżej

  • 16 grudnia 2021 o 19:01
    Permalink

    Prędkość „kosmiczna”. Przy takim tempie jak tu spodziewam się że GDDKiA postawi północną obwodnicę Warszawy do 2078. Nawet nieźle. Może mój karawn dowiezie mnie nią na miejsce wiecznego spoczynku. Kartonowe państwo w pigułce.

    Odpowiedz
    • 17 grudnia 2021 o 09:58
      Permalink

      No cóż. Dokończyli kilka inwestycji zaczętych przed 2015, pieniądze poszły na słomiane inwestycje jak Ostrołęka, przekop Mierzei, teraz CPK,odbudowa pałacu Saskiego, resztę rozdali swoim to i na drogi już nie ma. Ostatnio PKP PLK chce aby powiat i gminy dorzuciły się do remontu linii kolejowej (bagatela 30 mln zł). Dług wzrósł o 500 mld zł a kasy na inwestycje ciągle nie ma.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.